Ruokamatkailu ja monikanavainen ostettavuus
16.3. Ruokamatkailun monikanavaisen ostettavuuden Gastropaja järjestetään hybridinä, eli Simonkatu 6 Helsinki ja Teams-yhteys.
Lisää ilmoittautumisen yhteydessä lisätietoihin, osallistutko etänä vai tuletko Simonkadulle paikan päälle. Paikan päälle tuleville tarjotaan aamukahvit ja lounas.
Ohjelma
klo 8.45 Simonkadulle tuleville aamukahvitarjoilu
Klo 9 – 10 Kertaus ja alustus ruokamatkailutuotteen digitaalinen löydettävyys ja ostettavuus sekä benchmarkit ennakkotehtävistä
Klo 10 tauko
Klo 10:15-11:30 Ruokamatkailutuotteen monikanavainen markkinointi (Google Travel, Facebook ja Ig Shops)ja verkkokauppasuunnitelman laadinta
Klo 11:30 – 12:30 Lounastauko
Klo 12:30 – 14 Harjoitus digitaalinen asiakaskokemus ja asiakaspolku (Ennakkotehtävän purku ja täydentäminen) / ota tauon jälkeen esille tulosta tai digitaalinen versio
Klo 14 tauko
Klo 14:15 – 15:00 Verkkokauppiaiden kokemuksia, havaintoja ja hyviä oppeja
Osallistujien palaute
Tervetuloa mukaan!
Ennakkotehtävä: Benchmarkkaa 2 mielestäsi hyvää kotimaista tai kansainvälistä ruokamatkailutuotteen verkkokauppaa, sosiaalisen median kanavaa verkossa, joissa:
- digitaalinen löydettävyys ja asiakaskokemus on mielestäsi hyvällä mallilla, tuottteissa on huomioitu kuva- ja videosisällöt sekä riittävän informatiinen tietosisältö
- ruokamatkailusta kiinnostunut saa riittävän informaation saatavilla olevista tuotteista verkossa, pohdi mikä on asiakkaalle riittävä informaatio?
- tulosta tai ota digitaalinen+asiakaspolku työpohja ppt versio käyttöösi online työpajaan. Käymme läpi yhdessä keskustellen miten asiakaspolun erivaiheilla voimme mahdollistaa mahdollisimman hyvän digitaalisen asiakaskokemuksen. Voit käyttää edelliseen työpajaan muotoilemaasi asiakasprofiilia harjoituksessa.